Porządek obrad
1.
Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2.
Przedstawienie porządku obrad VIII sesji Rady Gminy.
3.
Przyjęcie protokołów z VI i VII sesji Rady Gminy.
4.
Informacja o pracy Urzędu Gminy w okresie międzysesyjnym.
5.
Informacja o pracy Przewodniczącej Rady Gminy w okresie międzysesyjnym.
a)
w sprawie przyjęcia „Programu Współpracy Gminy Stare Miasto z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2025”,
b)
w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne nabycie nieruchomości na rzecz Gminy Stare Miasto,
c)
w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne nabycie nieruchomości na rzecz Gminy Stare Miasto,
d)
w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze przetargu nieruchomości stanowiącej własność Gminy Stare Miasto,
e)
w sprawie określenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, usługi opiekuńcze w formie usług sąsiedzkich i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowe warunki częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania,
f)
w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na rok 2025,
g)
w sprawie obniżenia średniej ceny skupu 1 dt żyta dla potrzeb obliczenia podatku rolnego,
h)
w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na rok 2025,
i)
w sprawie ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
j)
w sprawie ustalenia dopłaty do taryfy dla zbiorowego odprowadzenie ścieków na terenie gminy Stare Miasto,
k)
w sprawie zaliczenia drogi do kategorii gminnych dróg publicznych oraz ustalenia jej przebiegu,
l)
w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2024,
m)
zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Stare Miasto na lata 2024-2036.
7.
Ocena stanu dróg gminnych oraz mostów.
8.
Informacje o pracy Komisji w okresie międzysesyjnym.
9.
Sprawy bieżące, oświadczenia i informacje.
10.
Zakończenie obrad VIII sesji Rady Gminy.